Definitie : dispozitie de plata / incasare
-
Dispozitia de plata-incasare catre casierie – serveste ca:
- dispozitie pentru casierie, in vederea achitarii in numerar a unor sume, potrivit dispozitiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum si a diferentei de incasat de catre titularul de avans in cazul justificarii unor sume mai mari decat avansul primit, pentru procurare de materiale etc.;
- dispozitie pentru casierie, in vederea incasarii in numerar a unor sume care nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozitiilor legale;
- document justificativ de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate, in cazul platilor in numerar efectuate fara alt document justificativ.
-
Dispozitia de plata-incasare se intocmeste intr-un exemplar de compartimentul financiar-contabil:
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata, cand nu exista alte documente prin care se dispune plata (exemplu: stat de salarii sau lista de avans chenzinal etc.);
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc.;
- in cazul utilizarii ca dispozitie de incasare, cand nu exista alte documente prin care se dispune incasarea (avize de plata, somatii de plata etc.).
- Se semneaza de intocmire la compartimentul financiar-contabil.
- Dupa efectuarea platii sau incasarii ,casierul va completa rubricile de pe verso.
-
Dispozitiile de plata / incasare circula:
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza in cazurile prevazute de lege;
- la persoanele autorizate sa aprobe incasarea sau plata sumelor respective;
- la casierie, pentru efectuarea operatiunii de incasare sau plata, dupa caz, si se semneaza de casier; in cazul platilor se semneaza si de persoana care a primit suma;
- la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa, pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitate.
- Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, anexa la registru de casa.
Continutul minimal obligatoriu de informatii al dispozitiei de plata/incasare este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului de dispozitie de plata / incasare;
- numele si prenumele, precum si functia (calitatea) persoanei care incaseaza/restituie suma;
- suma incasata/restituita (in cifre si in litere); scopul incasarii/platii;
- semnaturi: conducatorul unitatii, viza de control financiar preventiv, compartimentul financiar-contabil;
- date suplimentare privind beneficiarul sumei: actul de identitate, suma primita, data si semnatura;
- casier; suma platita/incasata; data si semnatura.
Dupa efectuarea platii sau incasarii, casierul va completa rubricile de pe verso.
Model de dispozitie de plata realizat cu programul de facturare Facturis
Alte informatii despre dispozitia de plata / incasare :
- Model de dispozitie de plata din programul de facturare online Facturis-Online.ro