Registrul de casa reprezinta un document de inregistrare operativa a incasarilor si platilor in numerar efectuate prin casieria unitatii, pe baza documentelor justificative. Ajuta la stabilirea soldului de casa de la sfarsitul fiecarei zile. Este un document de inregistrare zilnica in contabilitate a operatiilor de casa.
Se intocmeste in doua exemplare, zilnic, de casierul unitatii sau de alta persoana imputernicita pe baza actelor justificative de incasari si plati.
Soldul de casa al zilei precedente se reporteaza pe primul rand al registrului de casa pentru ziua in curs. Se inregistreaza toate incasarile, dupa care acestea se totalizeaza (inclusiv soldul de casa reportat al zilei precedente), se inregistreaza apoi toate platile, iar totalul acestora se scade din sumele rezultate din insumarea incasarilor, pentru a se stabili soldul de casa al zilei respective.
Nomenclator Angajati – se introduc sau se sterg angajatii firmei. Acest nomenclator este folosit pentru introducerea dispozitiilor de plata sau a dispozitiilor de incasare in registrul de casa.
Operatiuni Casa – se introduc operatiunile din registrul de casa (exceptie facand chitantele emise de firma – acestea fiind preluate automat in registrul de casa).
Vizualizare Registru de Casa – se vizualizeaza si printeaza registrul de casa. Registrul de casa se poate printa in formatul care apare in fereastra sau in formularul clasic al registrului de casa.