La ce servește dispoziția de plată – încasare?
Dispoziția de plată – încasare servește ca:
-
dispoziție pentru casierie, în vederea achitării în numerar a unor sume, potrivit dispozițiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum şi a diferenței de încasat de către titularul de avans în cazul justificării unor sume mai mari decât avansul primit, pentru procurare de materiale etc.;
-
dispoziție pentru casierie, în vederea încasării în numerar a unor sume care nu reprezintă venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozițiilor legale;
-
document justificativ de înregistrare în registrul de casă şi în contabilitate, în cazul plăților în numerar efectuate fără alt document justificativ.
Cum se întocmește dispoziția de plată – încasare?
Dispoziția de plată – încasare se întocmește într-un exemplar de către compartimentul financiar-contabil, cea mai ușoară metodă fiind cu ajutorul unui program de facturare și gestiune stocuri, precum Facturis:
-
în cazul utilizării ca dispoziţie de plată, când nu există alte documente prin care se dispune plata (exemplu: stat de salarii sau lista de avans chenzinal etc…);
-
în cazul utilizării ca dispoziţie de plată a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc…
-
în cazul utilizării ca dispoziţie de încasare, când nu există alte documente prin care se dispune încasarea (avize de plată, somaţii de plată etc…).
Dispoziția de plată – încasare se semnează de întocmire la compartimentul financiar-contabil.
Ce informații trebuie să conțină dispoziția de plată – încasare?
Conținutul minimal obligatoriu al dispoziției de plată – încasare este:
-
denumirea unităţii;
-
denumirea, numărul şi data (ziua, luna, anul) întocmirii formularului;
-
numele şi prenumele, precum şi funcţia (calitatea) persoanei care încasează/restituie suma;
-
suma încasată/restituită (în cifre şi în litere); scopul încasării/plăţii;
-
semnături: conducătorul unităţii, viza de control financiar preventiv, compartimentul financiar-contabil;
-
date suplimentare privind beneficiarul sumei: actul de identitate, suma primită, data şi semnătura;
-
casier; suma plătită/încasată; data şi semnătura
Unde circulă dispoziția de plată – încasare?
Dispoziția de plată – încasare circulă la:
-
persoana autorizată să exercite controlul financiar preventiv, pentru viză în cazurile prevăzute de lege;
-
persoanele autorizate să aprobe încasarea sau plata sumelor respective;
-
casierie, pentru efectuarea operațiunii de încasare sau plată, după caz, şi semnarea de către casier; în cazul plăţilor, se semnează şi de persoana care a primit suma;
-
compartimentul financiar-contabil, anexă la registrul de casă, pentru efectuarea înregistrărilor în contabilitate.
Dispoziția de plată – încasare se arhivează la departamentul financiar – contabil, anexă la registrul de casă.
Model de dispozitie de plata realizat cu programul de facturare Facturis
Alte informatii despre dispozitia de plata / incasare:
- Model de dispozitie de plata din programul de gestiune stocuri online Facturis-Online.ro