10 Aug 2017

Tot ce trebuie să știi despre balanța de stocuri

Ce este balanța de stocuri? Balanța de stocuri este un procedeu al metodei contabilității, de verificare a exactității înregistrărilor și de centralizare a conturilor, bazat pe principiul dublei înregistrări. La ce servește balanța de stocuri? Balanța de stocuri servește la: verificarea exactității înregistrărilor; controlul concordanței dintre contabilitatea sintetică și analitică; întocmirea situațiilor financiare Cum se întocmește …
Citeste continuarea
10 Aug 2017

Totul despre NIR – Notă Intrare recepție

Ce este nota de intrare recepție (NIR)? Nota de recepție și constatare de diferențe este numele corect pentru bine cunoscutul NIR și este un document pentru recepția bunurilor aprovizionate și, în același timp, este un document justificativ pentru încărcarea în gestiune. Document care se întocmește de către comisia de recepție și de către gestionar cu …
Citeste continuarea
07 Aug 2017

Ce este bonul de consum și cine îl folosește?

Ce este bonul de consum Bonul de consum este un document care justifică eliberarea din magazie a materialelor care vor intra în procesul de producție. Mai exact, este un document justificativ de gestiune a stocurilor, de înregistrare în evidența magaziei și în contabilitate. Cum se întocmește bonul de consum? Documentul se întocmește în două exemplare, …
Citeste continuarea
27 Jul 2017

Tot ce trebuie să știi despre inventar

Ce reprezintă inventarul? Inventarul conține stocul unei gestiuni la un moment dat, la care se pot aduce modificări după realizarea inventarului asupra mărfurilor aflate în stoc. Lista de inventariere servește ca: document pentru inventarierea valorilor materiale aflate în gestiunile unității; document justificativ de înregistrare în evidenţa magaziilor şi în contabilitate a plusurilor şi minusurilor constatate; document pentru …
Citeste continuarea
27 Jul 2017

Totul despre avizul de însoțire a mărfii

Ce este avizul de însoțire a mărfii? Avizul de însoţire a mărfii este un document financiar-contabil cu o utilizare complexă, care include în principal însoţirea bunurilor expediate în diverse scopuri, pe timpul transportului acestora. De cele mai multe ori, în momentul în care are loc livrarea de bunuri, acestea vor fi însoțite de avizul de însoțire a mărfii, …
Citeste continuarea
18 Jul 2017
Gestiunea stocurilor

Gestiunea stocurilor

Ce este gestiunea stocurilor? Gestiunea stocurilor reprezintă totalitatea acțiunilor de stabilire, control și evaluare a modului de asigurare a intrărilor necesare continuității procesului de producție, pe de-o parte, de control și evaluare a produselor finite existente și necesare satisfacerii nevoilor clienților, pe de altă parte. O definiție mai simplă ar fi aceea că gestiunea stocurilor …
Citeste continuarea
04 Jul 2017
Totul despre chitanța fiscală

Totul despre chitanța fiscală

Ce este chitanța fiscală? Chitanța fiscală este un document emis cu ocazia vânzărilor produselor cu plata în numerar, care include în preț și taxa pe valoare adăugată (TVA). Emiterea unei chitanțe fiscale justifică automat primirea unei sume de bani în numerar, de către emitent. Ca și factura fiscala, chitanța reprezintă un document primar pe baza …
Citeste continuarea
04 Jul 2017
Totul despre factura proforma

Totul despre factura proformă

Ce este factura proformă? Factura proformă reprezintă o copie a facturii fiscale, trimisă în avans potențialului client, cu mențiunea că nu generează obligații de plată pentru acesta și nici nu reprezintă un document justificativ de înregistrare în contabilitate. Factura proformă poate fi emisă în toate etapele unui proces de vânzare către un cumpărător sau un …
Citeste continuarea
03 Jul 2017
gestiune magazin

Cum poți gestiona mai multe magazine, fără bătăi de cap și cheltuieli exagerate?

Ai mai multe magazine și pierzi foarte mult timp pentru a le gestiona?! Avem o soluție pentru tine! Evoluția continuă, atât a pieței din România, cât și a tehnologiei informatice, a dus la crearea unui program complet de facturare și gestiune online care să satisfacă nevoile aflate într-o continuă schimbare ale clienților: Facturis-Online.ro Programul nostru …
Citeste continuarea
20 Jun 2017

Totul despre registrul de casa

Ce este registrul de casă? Toate persoanele juridice şi fizice care efectuează operaţiuni cu numerar trebuie să întocmească Registrul de casă. Utilizarea acestui document este reglementată de Legea contabilităţii nr. 82/1991 şi de Ordinul Ministrului Economiei şi Finanţelor nr.3512/2008, care aprobă normele specifice de întocmire şi utilizare a documentelor financiar-contabile. Registrul de casă este un …
Citeste continuarea
20 Jun 2017
PFA norma de venit

PFA norma de venit

În articolul anterior am discutat despre faptul că o persoană fizică autorizată poate fi plătitoare de impozit în sistem real sau prin impozitare pe normă fixă de venit. Astăzi vă vom povesti despre PFA-ul cu impozitare pe normă fixă de venit: ce este, care sunt prevederile din Codul Fiscal, care sunt normele anuale de impozitare …
Citeste continuarea
09 Jun 2017
PFA impozit real

PFA impozit real

Vă spuneam în articolul anterior că o persoană fizică autorizată poate fi plătitoare de impozit în sistem real sau prin impozitare pe normă de venit. În articolul de astăzi vă vom povesti despre PFA-ul cu impozitare în sistem real. PFA cu impozitare în sistem real Impozitarea în sistem real înseamnă aplicarea cotelor de impozit asupra …
Citeste continuarea
08 Jun 2017
Totul despre factura fiscala și proforma

Totul despre factura fiscală și proformă

Ce este o factură? Factura este, probabil, cel mai des întâlnit document contabil, fie că vorbim de persoane fizice autorizate (PFA), IMM-uri (întreprinderi mici și mijlocii) sau mari contribuabili. Definiție factură fiscală Factura fiscală este un document contabil emis de către furnizor către client, care conține lista cu produsele vândute, respective serviciile prestate clientului de către …
Citeste continuarea
08 Jun 2017
ce inseamna PFA

Ce înseamnă PFA?

Ce înseamnă PFA? PFA este un acronim care înseamnă Persoană Fizică Autorizată și face referire la desfășurarea activităților economice. Ce este un PFA? Persoana fizică autorizată (PFA-ul) este cea mai simplă formă sub care o persoană fizică poate desfășura individual şi independent activităţi economice, folosind în principal forța sa de muncă. Desfăşurarea activităţilor economice de …
Citeste continuarea
31 Mar 2017
Stornarea si anularea facturilor

Stornarea si anularea facturilor

Stornarea si anularea facturilor. Ce procedura trebuie sa aplicam in diverse situatii? Factura fiscala este unul dintre cele mai utilizate documente contabile, indiferent care este forma de organizare a contribuabilului. Este documentul emis de catre compania furnizoare catre alta companie sau persoana fizica careia i-au fost prestate servicii si contine atat lista cu produsele vandute …
Citeste continuarea
20 Mar 2017
Totul despre numerotarea documentelor financiar-contabile

Totul despre numerotarea documentelor financiar-contabile

Una dintre operatiunile pe care orice companie le efectueaza la inceputul unui exercitiu financiar este eliberarea unei decizii pentru numerotarea documentelor financiar-contabile. Firmele au libertatea de a stabili singure procedurile prin care aloca seriile acestor documente, pe care le pot adapta in functie de nevoile lor.   Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2634/2015 Ordinul ministrului …
Citeste continuarea

Cod de bare

Cod de Bare – Etichete Produse – EAN 13 Definitie pentru cod de bare de pe WIKIPEDIA Codul de bare este o reprezentare de date codificată (cifrată), destinată a fi citită pe cale optică. Codurile de bare sunt folosite în multe domenii, îndeosebi industriale.