Informatii utile despre facturi, taxe si diverse legi

12 Sep 2017

Totul despre dispoziția de plată – încasare

La ce servește dispoziția de plată – încasare?   Dispoziția de plată – încasare servește ca: dispoziție pentru casierie, în vederea achitării în numerar a unor sume, potrivit dispozițiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum şi a diferenței de încasat de către titularul de avans în cazul justificării unor sume mai mari decât …
Citeste continuarea
12 Sep 2017

Tot ce trebuie să știi despre cerere

Vă povesteam în articolul trecut despre ofertă și legătura dintre aceasta și cerere. Așa cum vă spuneam, cererea și oferta reprezintă un model economic din teoria economică dezvoltată de către economistul și matematicianul francez Antoine Augustin Cournot, publicată în anul 1838. 30 de ani mai târziu, economistul englez, Alfred Marshall, a încercat să utilizeze acest …
Citeste continuarea
07 Sep 2017

Tot ce trebuie să știi despre jurnalul de vânzări

Ce este jurnalul de vânzări? Jurnalul de vânzări este un document de înregistrare a vânzărilor de valori materiale sau a prestărilor de servicii, cu ajutorul căruia se stabilește lunar, taxa pe valoarea adăugată colectată.  Jurnalul de vânzări reprezintă un registru auxiliar al registrului jurnal care evidențiază toate vânzările pentru decontul TVA și se completează atât de …
Citeste continuarea
07 Sep 2017

Tot ce trebuie să știi despre jurnalul de cumpărări

Ce este jurnalul de cumpărări? Jurnalul de cumpărări este un document de înregistrare a cumpărărilor de valori materiale sau a prestărilor de servicii, cu ajutorul căruia se stabilește, lunar, taxa pe valoarea adăugată deductibilă. Acesta reprezintă un registru auxiliar al registrului jurnal care evidențiază toate bunurile achiziționate care au TVA și este folosit pentru întocmirea decontului TVA. …
Citeste continuarea
07 Sep 2017

Tot ce trebuie să știi despre sistemul split TVA

Ce înseamnă sistemul split TVA? Sistemul split TVA sau sistemul de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată implică obligația firmelor și a profesioniștilor să achite TVA-ul într-un cont special începând cu prima lună a anului 2018.   Acest sistem a fost stabilit prin Ordonanța Guvernului nr. 23/2017 și se aplică opțional începând cu 1 octombrie …
Citeste continuarea
01 Sep 2017

De ce ar trebui să folosească un antreprenor la început de drum un program de emis toate documentele unei firme?

Dacă vă aflați la început de drum cu afacerea dumneavoastră, știți deja că sunt o mulțime de lucruri de care trebuie să vă ocupați. Astfel, indiferent dacă aveți o companie mică sau mijlocie, sau dacă sunteți freelancer, la început de drum, știți deja cât de prețios este timpul și nu vă permiteți să îl pierdeți …
Citeste continuarea
01 Sep 2017

Cum vă ajută un program de contabilitate primară cu angajații?

Să țineți sub control o afacere nu e lucru ușor, mai ales atunci când depindeți de alte persoane. De la furnizori, la colaboratori și, în special, la angajați, colaborarea eficientă va fi mereu cheia către succesul unui business. Dar, deasupra acestor colaborări, domnește legea. Și, cu toate modificările apărute, dar mai ales cele care se …
Citeste continuarea
30 Aug 2017

Programe de contabilitate primară (facturare și gestiune stocuri) versus programele de contabilitate

Ce sunt programele de contabilitate primară? Programele de contabilitate primară ajută companiile mici sau mari să reducă semnificativ costurile (în timp și bani) și, în același timp, ajută antreprenorul cu date în timp real despre afacerea sa, pentru a lua cele mai bune decizii. Concret, un program de contabilitate primară ajută la întocmirea documentelor primare …
Citeste continuarea
30 Aug 2017

Ce opțiuni vitale ar trebui să aibă un program vânzare POS

Orice afacere care presupune interacțiunea zilnică și constantă cu clienții necesită un dispozitiv POS, care pe lângă multiplele sale avantaje, elimină erorile umane. Ce este un program de vânzare POS? Un program de vânzare POS este responsabil cu efectuarea vânzărilor folosind imprimante fiscale sau case de marcat fiscale utilizate în acest regim. Programul asigură desfășurarea procesului …
Citeste continuarea
24 Aug 2017

Totul despre raportul de producție

Ce este raportul de producție? Raportul de producție este un document de înregistrare în contabilitatea de gestiune a firmei costurile efective pe comenzi, produse sau semifabricate. Pe scurt, raportul de producție reprezintă un document care reflectă procesul de producție. La ce servește raportul de producție? Raportul de producție servește ca: document de înregistrare în contabilitatea …
Citeste continuarea
10 Aug 2017

Tot ce trebuie să știi despre balanța de stocuri

Ce este balanța de stocuri? Balanța de stocuri este un procedeu al metodei contabilității, de verificare a exactității înregistrărilor și de centralizare a conturilor, bazat pe principiul dublei înregistrări. La ce servește balanța de stocuri? Balanța de stocuri servește la: verificarea exactității înregistrărilor; controlul concordanței dintre contabilitatea sintetică și analitică; întocmirea situațiilor financiare Cum se întocmește …
Citeste continuarea
10 Aug 2017

Totul despre NIR – Notă Intrare recepție

Ce este nota de intrare recepție (NIR)? Nota de recepție și constatare de diferențe este numele corect pentru bine cunoscutul NIR și este un document pentru recepția bunurilor aprovizionate și, în același timp, este un document justificativ pentru încărcarea în gestiune. Document care se întocmește de către comisia de recepție și de către gestionar cu …
Citeste continuarea
07 Aug 2017

Ce este bonul de consum și cine îl folosește?

Ce este bonul de consum Bonul de consum este un document care justifică eliberarea din magazie a materialelor care vor intra în procesul de producție. Mai exact, este un document justificativ de gestiune a stocurilor, de înregistrare în evidența magaziei și în contabilitate. Cum se întocmește bonul de consum? Documentul se întocmește în două exemplare, …
Citeste continuarea
27 Jul 2017

Tot ce trebuie să știi despre inventar

Ce reprezintă inventarul? Inventarul conține stocul unei gestiuni la un moment dat, la care se pot aduce modificări după realizarea inventarului asupra mărfurilor aflate în stoc. Lista de inventariere servește ca: document pentru inventarierea valorilor materiale aflate în gestiunile unității; document justificativ de înregistrare în evidenţa magaziilor şi în contabilitate a plusurilor şi minusurilor constatate; document pentru …
Citeste continuarea
27 Jul 2017

Totul despre avizul de însoțire a mărfii

Ce este avizul de însoțire a mărfii? Avizul de însoţire a mărfii este un document financiar-contabil cu o utilizare complexă, care include în principal însoţirea bunurilor expediate în diverse scopuri, pe timpul transportului acestora. De cele mai multe ori, în momentul în care are loc livrarea de bunuri, acestea vor fi însoțite de avizul de însoțire a mărfii, …
Citeste continuarea
27 Jul 2017

Tot ce trebuie să știi despre codurile de bare

Ce reprezintă codurile de bare? Codurile de bare sunt o reprezentare codificată de date, destinată pentru citirea pe cale optică. Procedeul permite identificarea rapidă a unui produs si a caracteristicilor sale (natura, originea, tipul, greutatea, prețul), prin folosirea unui cititor optic de coduri (scanner electronic), conectat la un computer. Un cod de baree are aspectul unui șir …
Citeste continuarea
18 Jul 2017
Tot ce trebuie să știți despre deviz

Tot ce trebuie să știți despre deviz

Ce este devizul? Devizul este un document de evaluare anticipate a cheltuielilor material și a forței de muncă necesare pentru executarea unei lucrări proiectate. Punctual, devizul reprezintă și documentația tehnico-economică prin care se stabilește costul unei construcții pe baza căreia are loc execuția și decontarea lucrărilor de construcții-montaj. Devizul general Devizul general este documentația economică …
Citeste continuarea
18 Jul 2017
Gestiunea stocurilor

Gestiunea stocurilor

Ce este gestiunea stocurilor? Gestiunea stocurilor reprezintă totalitatea acțiunilor de stabilire, control și evaluare a modului de asigurare a intrărilor necesare continuității procesului de producție, pe de-o parte, de control și evaluare a produselor finite existente și necesare satisfacerii nevoilor clienților, pe de altă parte. O definiție mai simplă ar fi aceea că gestiunea stocurilor …
Citeste continuarea